• شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
خانه
منو
تماس

بازدید از پروژه اتصال منطقه 2 آزاد راه تهران – شمال به جاده کرج چالوس

برچسب ها پروژه ها 
  تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۸   تعداد بازدید : 195

این پروژه به منظور بهره برداری از تونل 6.5 کیلو متری البرز( در انتهای مسیر رفت از منطقه 2 آزاد راه تهران – شمال) واقع شده است که کارفرما در نظر دارد انجام عملیات روسازی بتنی این تونل بعلاوه راههای اتصالی آن از دهانه شمالی به جاده چالوس را در قالب بخش موقت و دائمی به صورت ترک تشریفات به شرکت ملی ساختمان واگذار نماید .مدت انجام پروژه 16 ماه در نظر گرفته شده است.

بخش اول (موقت) اتصال تونل به جاده چالوس عبارت است از مسیر 2 کیلومتری مشتمل بر یک دستگاه تونل به طول 170 متر و دو کالورت در ورودی و خروجی تونل که بر روی رودخانه های موجود منطقه احداث خواهد شد . مطابق برنامه زمانبندی مورد نظر کارفرما این مسیر بعلاوه روسازی بتنی تونل 6.5 کیلومتری البرز تا اردیبهشت ماه سال 1400 می بایست به بهره برداری برسد و زیر بار ترافیکی قرار گیرد.

بخش دوم (مسیر دائم) که در آینده بعنوان بخشی از مسیر آزاد راه تهران- شمال در منطقه 3 نیز خواهد بود عبارتست از یک مسیر 8/1 کیلومتری مشتمل بر یک پل بزرگ به طول 291 متر با سیستم سازه ای صندوقه بتن پیش تنیده با روش اجرای طره متعادل (شاریو) و یک دستگاه پل به طول 124 متر و سیستم سازه ای عرشه به صورت دال مجوف بتن مسلح که طبق برنامه زمانبندی مورد نظر کارفرما تا تابستان 1401 به بهره برداری خواهد رسید و یا احداث منطقه 3 آزاد تهران – شمال جایگزین 1 بخش اول خواهد شد.

در تاریخ 1399/05/26پرتالهای ورودی و خروجی تونل – حفاری پایه های پل شرقی P3 و P4 – راه اتصال به جاده چالوس – موقعیت پل 11 متری آبرو و همچنین پل دهانه ورودی پروژه با حضور آقایان مهندسین مجید شاهسواری (مدیر عامل پایا سامان پارس) ، علی اصیلی (مدیر عامل شرکت ملی ساختمان)سعید شاهسواری (مدیر عامل آزادراه تهران شمال) ، مهندس بیگلر (مدیر عامل شرکت راهیاب ملل و مدیر طرح)، مهندس نصیرزاده (معاون فنی و اجرایی مدیر طرح) و همچنین مهندس اباصلتی (مدیر پروژه شرکت هگزا) مورد بازدید قرار گرفت .

در این بازدید در ارتباط با اجرای حفاری خروجی تونل به روش قاب گذاری ، اجرای حفاری ورودی تونل به روش حفاری با جامبو دریل، اجرای عملیات جاده اتصال تا کیلومتراژ 140+1 ، اجرای عملیات حفاری پایه P3 بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وقایع مهم در طی هفته در پروژه:

جلوگیری از اجرای عملیات حفاری توسط اداره راهداری
شروع حفاری پرتال ورودی و خروجی تونل

ارسال نظر

دیدگاه