• شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
خانه
منو
تماس

تونل البرز در منطقه ۲ آزاد راه تهران شمال با حضور رئیس جمهور و رئیس بنیاد مستضعفان به صورت آزمایشی به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری رسید

برچسب ها پروژه ها 
  تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۲   تعداد بازدید : 98

پس از بهره برداری منطقه یک آزاد راه تهران – شمال و با پیگیریهای مستمر صورت گرفته از سوی دولت محترم ، مقرر گردید تونل البرز در الویت بهره برداری از آزاد راه تهران – شمال در منطقه دو قرار گیرد. که این موضوع از چند جهت مورد اهمیت می باشد که به ذکر مواردی از آن می پردازیم.

با افتتاح این پروژه بار ترافیکی موجود از مسیر کندوان کاهش محسوسی پیدا می کند.
حدود 9 کیلومتر از 22 کیلومتر ازاد راه تهران – شمال منطقه 2 به بهره برداری میرسد .
زمان سفر حدود 40 دقیقه کاهش پیدا می کند.
در یکی از نقاط بهمن گیر و پر خطر مسیر ( تونل کندوان ) ترافیک به صورت یکطرفه خواهد شد.

با توجه به زمان کم و احجام بالا به سرعت در دستورکار قرار گرفت و شرکت ملی ساختمان در تاریخ 1399/03/20و در قالب قرارداد شماره 02/3306/آ بصورت ترک تشریفات به مبلغ حدودی 1،500،000،000،000 پیمانکار جاده اتصال و تونل مربوطه و روسازی تونل البرز گردید . و از تاریخ 1399/05/01 پس از تحویل زمین و تجهیز ماشین آلات پروژه با سرعت و دقت به صورت سه شیفت و شبانه روزی اقدام به فعالیت نمود و رکوردهای قابل توجهی در عملیات اجرایی مورد پیمان بر جای گذاشت و بخش مهمی از پروژه به بهره برداری رسید.

اهم فعالیتهای صورت گرفته

اجرای 17000 تن آسفالت در یک شبانه روز
اجرای 500 متر طول روسازی بتن در یک روز علی رغم صعوبت کار در تونل .
اجرای 4 پارت بتن لاینینگ در یک هفته و ….
عملیات ترانشه برداری در مجاورت جاده چالوس به حجم 50000 مترمکعب در کمتر از یکماه و …. خطر ریزش در جاده
و نکته قابل توجه در این پروژه تامین مصالح بتن و آسفالت است که با توجه به شرایط پروژه از معادن شن و ماسه منطقه شهریار تامین گردید که با توجه به فاصله نسبتا زیاد از پروژه در نوع خود پیچیدگیهای حمل و نقل و تامین مصالح را به همراه داشت.

در نهایت با پیگیریهای مستمر و برگزاری جلسات منظم هفتگی و هماهنگی کامل بین پیمانکار و کارفرما ، طرح در روز عید غدیر در تاریخ 1400/05/07 و با دستور ریاست محترم جمهور افتتاح گردید.

 

ارسال نظر

دیدگاه