• شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
خانه
منو
تماس

پروژه اجرای عملیات سیویل و ابنیه کارخانه فولاد کاوه جنوب(S.K.S)

برچسب ها پروژه ها 
  تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۷   تعداد بازدید : 272

فاز یک

با توجه به تکمیل سقف ریالی قرارداد پروژه فولاد سازی فاز یک، کلیه کارهای باقیمانده طی قرارداد جدیدی به شرکت ملی ساختمان ابلاغ گردید.

وضعیت پیشرفت نواحی مختلف به شرح ذیل است :

Air Separation Plant
کلیه فونداسیون های این ناحیه که بعنوان واحد جداسازی هوای کارخانه شناخته می شود به اتمام رسیده است و هم اکنون با ابلاغ نقشه های جدید مربوط به قسمت Recycling  و Water Pump در حال اجرا می باشد..

 

این ناحیه محل نصب کمپرسور هوای کارخانه میباشد و شامل کانالهای برق ،پیوینگ،فونداسیون و سوله میباشد. کلیه عملیات سیویل این ناحیه به اتمام رسیده است و هم اکنون در حال اجرای عملیات معماری می باشد.


Scrap Yard
ناحیه Scrap Yard یا فضای قراضه به منظور انبار نمودن سرباره و آهن قراضه مربوط به کارخانه فولادسازی طراحی گردیده است که شامل فونداسیون و دیوار هایی به ارتفاع 8 متر می باشد. شایان ذکر است عمق خاکبرداری این سازه بیش از 10 متر از سطح زمین بوده است. عملیات سیویل این ناحیه هم اکنون در حال اجرای دیوار های میانی می باشد..


Waste Water Treatment
از جمله نواحی که به تازگی ابلاغ گردیده است ناحیه تصفیه خانه می باشد .عملیات خاکبرداری این ناحیه به اتمام رسیده است و عملیات اجرای فونداسیون درحال اجرا می باشد.

فاز دو

پیشرفت عملیات اجرایی سیویل کارخانه فولاد کاوهجنوب در فاز دو تاکنون %62.39 می باشد و مقدار آخرین  صورت وضعیت تایید شده  مبلغ 1440207943850 ریال و مقدار صورت وضعیت تعدیل تاییدی 139606856652 ریال می باشد..

متاسفانه عملیات اجرایی فاز دو به دلیل کمبود نقدینگی به کندی پیش می رود. وضعیت پیشرفت نواحی مختلف به شرح ذیل است :

EAF & LF Substation
این سازه به عنوان ساختمان برق سالن ذوب از جمله سازه هایی ی باشد که در دستورکار قرار گرفت. شایان ذکر است پس از اجرای فونداسیون و ستون ها، با وقفه ای بلند مدت عملیات اجرایی سقف غاز گردید که به تازگی به اتمام رسیده است.

WTP
در ناحیه WTP، عملیات اجرایی سازه  Settler در دستور کار قرار گرفته است که در حال حاضر فونداسیون این سازه آماده بتن ریزی می باشد.

گندله سازی

پروژه اجرای عملیات سیویل و ابنیه گندله سازی فولاد کاوه جنوب با توجه به آماده نبودن و عدم ابلاغ نقشه های اجرایی ، تعدادی جبهه کاری به عنوان دستور کار به شرکت ملی ساختمان ابلاغ گردیده است. وضعیت پیشرفت نواحی مختلف پس از مدتی وقفه ایجاد شده به شرح ذیل است :

اجرای عملیات عمرانی در ناحیه ای با عنوان محدوده جاده های فاز 2 و شانتینگ یارد نیز هم اکنون در حال اجرای لایه نهایی می باشد.

احداث کانال جمع آوری آب های سطحی به متراژ حدودی 2 کیلومتر هم اکنون با دو اکیپ ماشین آلات در حال اجرا می باشد.

راه آهن

پروژه عملیات زیرسازی راه آهن فولاد کاوه جنوب به عنوان یکی از پروژه های زیرساخت می باشد که. با توجه به نبود نقدینگی در حال حاضر متوقف می باشد.. همچنین گفتنی است با تقسیم بندی مسیر خط راه آهن به سه ناحیه و ار آنجا که تمامی این نواحی دارای تعدادی معارض می باشند امکان شروع عملیات اجرایی وجود ندارد .

آب شیرین کن RO II

طراحی و اجرای عملیات ساختمانی، سیویل، ابنیه و ساخت و نصب اسکلت فلزی مربوط به پروژه آب شیرین کن RO II به منظور تامین آب مورد نیاز کارخانه فولادسازی طی یک قرارداد EPC در دستورکار شرکت ملی ساختمان قرار گرفته است.

در بخش  مهندسی تا کنون کلیه نقشه ها و مدارک مربوط به فاز یک مهندسی تهیه و ارائه گردیده و فاز دو مهندسی نیز در مرحله 85% می باشد.عملیات اجرای فونداسیون طی سه مرحله بتن ریزی به اتمام رسیده است و بخش سیویل در مرحله اجرای مخازن بتنی می باشد. در ضمن تهیه و ساخت اسکلت فلزی نیز در مرحله 80% می باشد که به زودی جهت نصب به پروژه ارسال خواهد گردید.

عملیات خاکبرداری فونداسیون های پایپ رک ها نیز به اتمام رسیده و در حال اجرای آرماتور بندی و قالب بندی فونداسیون ها می باشد

f12

ارسال نظر

دیدگاه