• شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
خانه
منو
تماس

عملیات اجرائی پروژه مترو تبریز

برچسب ها پروژه ها 
  تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۱۳   تعداد بازدید : 201
عملیات اجرائی پروژه مترو تبریز
روند اجرایی پروژه سرعت قابل قبولی داشته که از ثمرات این تلاش ها اتمام عملیات اجرایی تونل های شمالی و جنوبی و تحویل آنها به کارفرما، ادامه تحکیمات دیواره و حفاری محل ایستگاه های 15 و 13، شروع اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی طبقه تیکت هال و ادامه عملیات سازه اصلی هسته مرکزی ایستگاه 16 نقطه عطفی در روند اجرایی کارگاه و قوت قلبی است برای مسئولین دلسوز پروژه که بدون مدیریت قوی و مجدانه در این زمان میسر نمی شد.
ضمنا یاداور میشوم که انتقال دفتر فنی مرکزی و بچینگ از ایستگاه 10 به ایستگاه 13 اتمام یافته است تا قسمتی از محل کارگاه ایستگاه 10 تحویل کارفرما شود.
در ادامه به عمده فعالیت های صورت گرفته اشاره میشود :
ایستگاه شهید بهشتی (شماره 10)
در ایستگاه 10 عملیات اجرایی سازه اصلی هسته مرکزی به اتمام رسیده است که به دنبال آن عملیات اجرای وال پست و دیوارهای جداکننده آغاز و تا 90% انجام شده است. مناقصات و استعلام قیمت جهت خرید مصالح نازک کاری و همچنین شروع عملیات سفتکاری ایستگاه و نیز اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی از فعالیت های صورت گرفته در جهت ادامه ساخت ایستگاه 10 انجام گرفته است که از آن جمله میتوان به اتمام زیرسازی دیواره های جنوبی طبقه سکو و دیوارهای طبقه تیکت هال اشاره کرد.
از جمله فعالیت های سازه جانبی شمالی میتوان به جابجایی لوله فاضلاب موجود اشاره کرد که با جابجایی این لوله بستر جهت انجام فعالیت های اجرایی سازه جانبی شمالی فراهم گردید.
از سازه جانبی شمالی مقدار 10 متر طول حفاری تونلی و اجرای تحکیمات اولیه صورت گرفته است. از سازه جانبی جنوبی مقدار 3500 متر مکعب حفاری گردیده است و اجرای مش و شاتکریت دیواره ها انجام شده است. بتن مگر زیر عایق نیز اجرا شده است که به دنبال آن عملیات اجرای سازه اصلی آن نیز آغاز گردیده است.
ایستگاه میدان قونقا (شماره 13)
بعد از پیگیری های مضاعف به عمل آمده تملک مسیر جدیدی از باغ گلستان انجام شد که به تبع آن محل رمپ دسترسی به زیر سقف نهایی ایستگاه نیز تغییر یافته بطوریکه حفاری و تحکیم دیواره های رمپ نیز اتمام یافته است. در این ایستگاه به دلیل شرایط خاک تغییر روش اجرا از نیلینگ به استرات صورت گرفته است که در این راستا 4 دهنه استرات (17 درصد از کل) نیز نصب شده است. در شفت اصلی خود ایستگاه (زیر سقف نهایی اجرا شده) عملیات حفاری ساختگاه به میزان 19800 مترمکعب (37درصد از کل) انجام شده است که در راستای عملیات حفاری ، اجرای تحکیمات اولیه دیواره ها مش و شاتکریت به میزان 1751 مترمربع (39 درصد از کل) در حال انجام است. مقدار 4320 متر طول از نیلینگ دیواره ها (16درصد از کل) نیز انجام شده است که این عملیات متوقف شده و نصب استرات در دستورکار این ایستگاه قرار گرفته است.
ایستگاه چهار راه لاله (شماره 15)
با حفظ رمپ دسترسی در این ایستگاه عملیات حفاری شفت اصلی ایستگاه به میزان 28500 مترمکعب (53 درصد از کل) تراشیدن بتن مازاد شمع ها، نصب مش و اجرای شاتکریت 2455 مترمربع (44درصد از کل) دیواره ها انجام شده است. عملیات اجرای نیلینگ در این ایستگاه به علت وجود لایه خاک ماسه ای اشباع متوقف گردیده است و عملیات نصب استرات در دستور کار اجرایی این ایستگاه قرار گرفته است که تعداد 7 دهنه آن نصب و اتمام یافته است.
ایستگاه میدان امام حسین (شماره 16)
بعد از اتمام اجرای سازه نگهبان مینی شفت سازه اصلی آن جهت امکان دمونتاژ TBM در محل مینی شفت شروع شد که در موعد مقرر اتمام یافت و پس از آن هر دو دستگاه TBM از تونل ها به طور کاملاً ایمن خارج شدند و در محل مینی شفت آماده دمونتاژ می باشند.
سازه اصلی ایستگاه 16 در طبقه سکو : بتن ریزی فونداسیون برابر1970 مترمکعب (48درصد از کل)، بتن ریزی دیواره های پیرامونی برابر 770 مترمکعب (48درصد از کل) ، بتن ریزی
سکوی مسافرگیری برابر 43 مترمکعب (10درصد از کل) و از ستون های میانی 7 ستون (50 درصد از کل) بتن ریزی شده است.
سازه اصلی ایستگاه 16 در طبقه تیکت هال : بتن ریزی سقف این طبقه برابر360 مترمکعب (30درصد از کل)، بتن ریزی دیواره های پیرامونی برابر 270 مترمکعب (30درصد از کل) و از ستون های میانی 3 ستون (30 درصد از کل) بتن ریزی شده است.
تونل قطعه 6 به 7
کلیه عملیات اجرایی در تونل شمالی اتمام یافته است و این تونل تحویل موقت کارفرما شده است.

ارسال نظر

دیدگاه