عبور آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران- شمال با حضور معاون بنیاد مستضعفان و جمعی از مسئولان پروژه و وزارت راه آغاز شد.
تلاش شبانه روزي مدیریت شرکت ملی ساختمان مدیران و کارکنان این شرکت به ثمر نشست و پروژه روسازی آزاد راه تهران شمال قطعه یک در بهمن ماه با حضور معاون بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهر سازی و جمعی از مسئولین بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت.
طی مراسمی با حضور آقای دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهر سازی ، آقای مهندس خواجه دلوئی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان، آقای مهندس مجید شاهسواری مدیر عامل هلدینگ پایاسامان پارس و آقای مهندس علی اصیلی مدیر عامل شرکت ملی ساختمان در تاریخ 23/11/ 98 پروژه قطعه یک آزادراه تهران-شمال، زیربار ترافیک رفت. خودروها از ساعت 12 الی ساعت 14 میتوانستند از این قطعه بدون پرداخت عوارض عبور کنند.
توئیت رئیس بنیاد مستضعفان در باره آزاد راه تهران شمال : این پروژه با همت فرزندان این آب و خاک به اتمام رسید . خدا را شاکرم در بنیاد مستضعفان به وعده ای که داده بودیم عمل کردیم . بعد از تعیین مبلغ عوارض توسط دولت ، ان شاءالله درآمد حاصله صرف محرومیت زدایی خواهد شد .
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال اواسط آذرماه امسال اعلام نمودند : منطقه یک آزادراه تهران-شمال یکی از مناطق چهارگانه آزادراه مذکور است که طول آن 32 کیلومتر است. این قطعه از اتوبان همت بعداز تقاطع آزادگان مسیر آن شروع میشود و تا دو راهی شهرستانک به جاده فعلی کرج-چالوس متصل می شود.
این منطقه یکی از مهمترین قطعات آزادراه تهران-شمال است؛ چون 67 کیلومتر مسیر تهران-کرج-چالوس را کوتاه میکند. این مسئله به لحاظ ترافیکی کمک شایانی به تردد میکند. ضمن اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط مشاور پروژه سالانه 86 میلیون لیتر صرفهجویی میشود،یعنی حدود 450 میلیارد تومان از دوش دولت برداشته میشود. وی تاکید کرد: جدا از این، کاهش تردد از محور تهران-کرج را خواهیم داشت. کاهش آلودگی،کوتاه شدن زمان سفر و عبور ایمن از دیگر ویژگیهای افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال است.سرعت عبور خودروها در قطعه یک آزادراه تهران-شمال 80 کیلومتر و در تونلها 70 کیلومتر است.
محدوده شرکت ملی ساختمان شامل 10 پل (از پل شماره 9 الي 18 ) و 6 تونل ( از تونل شماره 13 الي 18 ) مي باشد. شرح فعاليت هاي اجرا شده توسط شرکت ملی ساختمان عبارتست از : از اجراي لايه زير اساس، اساس تثبيتي نفوذپذير به ضخامت 15 سانتي متر و رويه بتني (درون تونل به ضخامت 21 سانتي متر و در مسير روباز به ضخامت 25 سانتي متر)، كانالهاي هدايت آبهاي سطحي طرفين راه، اجراي سيستم زهكش زيرسطحي، انجام علائم راهنمايي و خط كشي، اجراي سيستمهاي حفاظ ايمني راه شامل گاردريل و نيوجرسي و هندریل مي باشد.
این پروژه در مورخ 21/4/96 طی قرارداد با موضوع کليه عمليات روسازي بتني منطقه حدود 18 کیلومتر از منطقه يک آزاد راه تهران – شمال جهت اجراء به شرکت ملی ساختمان ابلاغ گرديد.
ارسال نظر